stickamera och dödergöks koftKAL

tjabba!
 
nu får denna blogg återupplivas lite, jag ska nämligen vara med i stickamera och dödergöks koft-knit a long! det ska bli väldigt spännande att få lära sig sticka en kofta uppifrån och ner utifrån egna mått. denna höst har faktiskt varit en riktig stickhöst och jag kommer säkert lägga upp några av mina senaste alster framöver.
 
första veckan på KALen är det alltså dags att fundera på vad en vill göra för typ av kofta. jag har bestämt mig för en halv-tight (hehe) kofta som ska vara randig och med raglan-ärmar. jag har en kofta från indiska vars passform jag gillar så jag kommer utgå lite från den fast något större halsringning samt tightare mudd nere på höften. jag tänker mig att koftan ska bli rätt lik en DROPSkofta som jag stickat flera gånger, fast det är en bebiskofta.
 
garnet jag tänker mig är supersoft från magasin duett som är ett ullgarn. först tänkte jag sticka i dubbelt garn då jag sett många "siri"-koftor i det garnet (dubbelt garn) och det har sett fint ut. jag har precis stickat klart min siri-kofta med ungefär lika tjockt garn men har bestämt mig för att jag nog kommer sticka med en tråd, så den blir lite tunnare. får se, kanske blir en provlapp med en tråd och en provlapp med två trådar. mitt problem har varit dels att jag haft lite svårt att få en uppfattning om färgerna på garnet eftersom jag inte kan kolla på det fysiskt då det ej finns i min stad. risken att färgerna återges lite halvkonstigt på dator är rätt stor. nu har jag beställt hem färgerna iaf så vi får se hur det blir. vet inte hur garnet känns heller, om det inte känns bra kanske det blir DROPS alpacka då det är garnet jag stickat bebiskoftorna i liknande modell och det känns bra. färgerna jag tänker mig är ganska mörk knallrosa, mööörkgrå och ljusare grå.
 
inspirationskofta
 
 
min bebiskofta som är stickad utifrån ett DROPSmönster
 
 
såhär tänker jag mig att min kofta ska se ut! på ett ungefär!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback