koftKAL - provlapp°!£$&©

hej hopp!
förra veckan började jag på min provlapp till koftKALen. trodde det skulle bli bomblätt eftersom jag visste exakt vilket mönster jag ville ha - men tji fick jag. stötte på en hel del problem längs vägen. först och främst så syntes garnet igenom när jag lät det vandra längs baksidan, dvs det mörka garnet syntes bakom det ljusa. inte bra. jag provade minska stickor, det hjälpte knappt och såg inte snyggt ut. tänkte att om jag stickar runt och steekar efter kanske det ser bättre ut med det mörka garnet bakom, att jag skulle kunna gömma det. det funkade inte. klurade på om jag skulle brodera dit "prickarna" i efterhand, men det kändes jättedrygt eftersom garnet skulle synas igenom även där och jag då skulle bli tvungen att brodera en prick i taget sedan göra en knut/fästa. ja ni hör ju!!! det hela slutade, efter MÅNGA om och men (typ testat en miljon kombinationer av ränder) så blir det två ljusgråränder och sex mörkgrå. resåren vid halsen, framtil och ärmarna kommer att vara rosa. det blir nog bra.
 
min stickfasthet blev 19mx30m på 10 cm på stickor 3,5. till resåren blir det stickor 3.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback