sen en tid tillbaka

har virkat lite på denna filt, den ligger alltid hemma hos mamma och är ett bra projekt att hålla på med om man inte har något att göra där. hur stor den ska bli vet jag inte...
har suttit på balkongen å druckit kaffe å stickat en hel del. här ser ni en del av en tröja jag fortfarande håller på med till min sambos moster. snart är den äntligen klar, som vi bråkat med varandra jag och denna stickning!
har stickat en kofta till finaste bebisen!
hade en kort karriär som amigurumivirkare, men nja! inte riktigt min grej!
stickat ett par vantar som jag inte blev nöjd med. hade med mig denna stickning till indien, men vantarna blev konstiga. alldeles för små. trodde det var för att jag använt mindre stickor (mönstret var för M/L och jag ville ha mindre vantar..) så jag använde större när jag kom hem och då blev dom suuperstora. så nu har jag börjat om ännu en gång med samma storlek på stickorna som första gången, de verkar bli okej. helknasigt.

Kommentarer
Postat av: maja

sv: finally en uppdatering från dig! ja jag är typ helt besatt av skjortan, fungerar till allt :D

2011-09-06 @ 19:52:00
URL: http://majatanna.modegallerian.se
Postat av: Tess

säger som maja; äntligen en uppdatering! :) vilka fina färger det var på filten och bebiskoftan var jättesöt. är sugen på att sticka en bebiskofta, har du tips på något bra nybörjarmönster?

2011-09-06 @ 22:31:43
URL: http://donotlookback.blogg.se/
Postat av: Sandra

Den där filten ser helt underbar ut! Lycka till med vantarna - tredje gången gillt ;)



Jag dör typ av kursstarten men kommer nog tillbaka till livet då praktiken tar vid - vad sägs om en spelkväll någon helg? :) Även Carro och Jenny (frics syrra ;)) är sugna!

2011-09-07 @ 10:22:30
URL: http://sandwallra.blogg.se/
Postat av: Sandra

Sv: Tack och varsågod! :)

2011-09-07 @ 17:31:45
URL: http://sandwallra.blogg.se/
Postat av: Hanna

Tess - tack för fin kommentar :) på www.garnstudio.com finns det många bra mönster. svårt att säga vad som är ett bra nybörjarmönster - det beror lite på hur pass mycket nybörjare du är. på ravelry.com finns det också massor med mönster som folk lagt upp, där finns det även betygsatt hur svårt mönstret är, så det är ett tips att kika där! lycka till!

2011-09-09 @ 10:43:07
Postat av: Maja-Stina

Åh, nu blev jag otroligt stickinspirerad.

Ska börja! Genast!

2011-09-09 @ 14:36:15
URL: http://www.majastina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback